26.3.10

vår


Har nu kommit hem efter att ha suttit och lyssnat på redovisningar hela förmiddagen. Det är 13 plusgrader i Kalmar idag och solen lyser och det kan knappt bli mer vår. På nått sätt känns det som om vintern aldrig var här. Det känns så avlägset när man idag kan sitta inlindad i en filt och lyssna på fåglarnas kvitter. för några veckor sen var fåglarna i varmare länder och jag skulle behövs alla världens filtar för att hålla mig varm utan jacka. Trodde inte att jag skulle överleva vintern. Men nu är det skönt när man kommer ut på andra sidan, helskinnad.
Jag kan hälsa att min vovve Laban kan inte må bättre. Han ligger just nu i gräset och solar sig i vårsolen.

Stannar ju i Kalmar den här helgen. Den tredje sen jag flyttade. Annars har jag åkt upp till Jönköping och Olle varje helg.
Känns lite konstigt.

Inga kommentarer: