2.6.10

2 juni

Imorgon är det sista dagen i skolan.
Det blir först slutredovisning på mönsterdesignen som vi har haft de senaste veckorna. Känns lite nervöst, har ännu inte skrivit ner vad jag vill säga. Ingen aning om vad jag vill säga. Sedan blir det städdag.

Jag flyttar ju på fredag. Har börjat packa ner mina ägodelar i bruna, bananluktande kartonger. Hela min garderob ligger nedtryckt i svarta sopsäckar. Mina halsband har trasslat ihop sig på botten av min väska. Men jag gillar att flytta. Då får man chansen att äntligen slänga gammal skit som ligger längst in i garderoben eller i skrivbordslådorna.

Men jag har en rolig helg framför mig. Åker upp till Jönköping på fredag morgon. På eftermiddagen ska jag kidnappa Olle för en mysig picknick på stranden, på det stället där vi förlovade oss. Men shh... han vet inget. Sen blir det 40-års fest för mamma på lördagen.
nu ska jag duscha, sen sova.

Inga kommentarer: